Під час вибору віскі на Goodwine можна думати про музику, яку ввімкнете наступного разу, коли насолоджуватиметеся ним. Цікаво, що деякі винокурні теж буквально змушують дистиляти слухати її, тому в стінах складських приміщень часто лунає класика чи хардрок. На перший погляд, звучить безглуздо, але насправді це легко пояснити науково, адже звукові хвилі та вібрації безпосередньо впливають на те, як віскі взаємодіє з деревиною.
Зв’язок між алкоголем і звуком
Витримка віскі базується на взаємодії спирту з деревиною, киснем і часом. Додайте трохи звуку — й отримаєте ще один важливий фактор, який впливає на смако-ароматичні характеристики готового напою. Ось як це працює:
- Вібрація переміщує рідину всередині дубової бочки. Зазвичай віскі розширюється та стискається паралельно зі зміною температури, поступово витягуючи аромати з деревини. Вібрації, спричинені звуковими хвилями, прискорюють цей процес, що дає змогу дистиляту глибше проникати в пори та витягувати складніші ноти.
- Звук впливає на повітрообмін. Невеликий штучно зумовлений рух посилює контакт між рідиною та повітряними кишенями в місткості, впливаючи на окиснення — один із головних факторів розвитку смаку.
- Кожна частота залишає неповторний слід. Якщо низькі басові ноти створюють мінімальну пульсацію, то вищі тони генерують легкі та швидкі вібрації. Теоретично, кожен окремий список відтворення залишає власний звуковий відбиток на віскі.
Звичайно, ніхто не стверджує, що через Бетховена міцний алкогольний напій смакуватиме, як хор скрипок. Однак взаємодія між вібрацією, деревиною та часом додає мистецтву дозрівання захопливості.
Музичні винокурні: де шукати наповнене музикою віскі
Це не просто черговий маркетинговий трюк — деякі шановані бренди досліджують звукове дозрівання зі справжнім ентузіазмом:
- Glenlivet. Легендарна винокурня з Шотландії, яка випустила неординарну лінійку односолодового скотчу The Glenlivet Code, що витримували під музику. Ще одна особливість — на етикетці немає жодних поміток щодо смаку чи аромату, тож дегустатору доведеться розгадати їх самостійно.
- Balvenie. Ще один знаний шотландський бренд, який залучає музикантів до створення спеціальних композицій.
- Glenmorangie. Ця винокурня також випускає обмежені серії віскі, які дозрівали під музику.
Ще дві компанії, які практикують таку витримку, — це Isle of Jura і Highland Park. Та справжню революцію викликали бренди Blackened Whiskey (США) та Toyo Jozo (Японія). Перша компанія співпрацює з гуртом Metallica. Бренд назвав процес дозрівання Black Noise — сабвуфери пульсують важкими басами через дубові бочки, що, на думку команди, посилює глибину напою.
Винокурня Toyo Jozo пропонує дуже японський погляд на витримку віскі — воно дозріває під звуки класичної музики. Бренд вважає, що так забезпечує гладшу текстуру напою та гармонію смаку.