Зміст
Кожен елемент паливного фільтра виконує свою функцію. Корпус захищає внутрішні елементи та утримує паливо. Зазвичай він виготовляється з металу або міцного пластику, має вхідний та вихідний патрубки для під’єднання до паливної магістралі. Фільтрувальний елемент виконує основну роботу з очищення палива. Ущільнювачі та прокладки забезпечують герметичність системи та запобігають витокам палива.
Типи паливних фільтрів
У сучасних автомобілях застосовуються дві конструктивні схеми. Найбільш поширені, особливо у бензинових авто, — картриджні (нерозбірні). Всередині герметичного корпусу розташований паперовий елемент. У разі обслуговування замінюється весь блок. Такий фільтр паливний встановлюється під капотом, на днищі або безпосередньо в баку разом з насосом. Паливо проходить крізь паперові складки, де затримуються домішки, після чого очищеним надходить у систему впорскування.
В дизельних двигунах найчастіше використовуються вкладки — розбірні фільтри, які складаються з багаторазового корпусу та змінного фільтрувального елемента. Корпус має відстійник для води та важких домішок, усередині встановлюється картридж-вкладиш для тонкого очищення. Розбірні фільтри можуть бути оснащені підігрівом, датчиком наявності води чи системою для відкачування повітря.
Особливості залежно від типу палива
Бензинові фільтри мають простішу конструкцію, виготовляються з високоякісного паперу, стійкого до дії бензину. Затримують частинки від 5 до 15 мікронів. Робочий тиск зазвичай до 4–6 атмосфер у класичних інжекторних системах, у варіантах з прямим впорскуванням він значно вищий. Дизельні фільтри складніші, оскільки таке паливо може накопичувати вологу та парафіни. В них застосовується двоступенева система: спочатку грубе очищення у відстійнику, далі — тонка фільтрація частинок до 2–4 мікрон. Обов’язковою функцією для захисту насосу та інжекторів від корозії та кавітації є водовідокремлення, часто передбачений зливний кран. Підігрів фільтрів у холодну погоду запобігає загусанню палива. Сучасні моделі мають індикатори засмічення й сигналізатори наявності води.

Ознаки несправного паливного фільтра
Засмічення та вихід з ладу фільтра позначається на роботі автомобіля:
- машина втрачає потужність, особливо на підйомах або за високих обертів;
- двигун заводиться довше, особливо в холодну пору року;
- спостерігається нерівномірна робота двигуна — з’являються ривки, перебої чи провали під час руху;
- збільшується витрата пального;
- автомобіль глохне на ходу через брак пального, яке не встигає проходити крізь фільтр;
- іноді електроніка фіксує проблеми з тиском палива й може загорятися відповідний індикатор.
Паливний фільтр захищає насос, інжектори та всю паливну систему від впливу забруднень і вологи. Його регулярна заміна забезпечує безперебійну та ефективну роботу автомобіля.